Uit interviews op straat kwam naar voren dat mensen wel eens mee wilden over dat veel besproken spoor. Maar ja, het is een goederenspoorlijn, daar mag je geen passagiers over vervoeren. Toch wilden we de mensen meenemen het spoor op. Zo kwamen wij met het concept van een film waar de bezoeker middenin staat. Door op alle wanden en het plafond te projecteren wordt je echt ondergedompeld in de beleving. In het verhaal dat we de regisseur aanleverden zijn we ver gebleven van een bedrijfsfilm, daar zit volgends ons niemand op te wachten. Al doe je ongemerkt toch een aardige hoeveelheid kennis op tijdens de beleving.
Herkenbaar en verrassend De bioscoop is opgebouwd uit 7 zeecontainers. Wanneer je de bios ziet staan zie je meteen dat het om goederenvervoer gaat. Binnen verrast de warme uitstraling van het interieur. Het is een echte bioscoop geworden.
Winnende concepten Herkenbaarheid is belangrijk, er moet verbinding zijn tussen het publiek en het onderwerp. Die zoektocht naar verbinding levert blijkbaar winnende ideeën op. Stadsavonturen opende in 2004 al de Havenspoorlijn voor een internationaal gezelschap en in 2001 heeft zij de spoortunnel in Zevenaar tot leven gewekt. Nu is door ProRail en de projectorganisatie Betuweroute voor de derde keer voor een concept van ons gekozen, en dat voelt goed!
TourVanaf 27 augustus gaat de Containerbios on tour langs 160km Betuweroute.
Interview